Producten


video
info

Cibis

CIBIScibis_info

Hét pakket voor de geautomatiseerde ondersteuning van de administratie van crematoria, begraafplaatsen en uitvaartcentra.

Modulair

Via de modulen Basis Begraafplaats en Basis Crematorium wordt CIBIS geschikt voor begraafplaatsen en crematoria. Ook uitvaartcentra en het werken met meerdere vestigingen vanuit 1 geïntegreerde omgeving worden daarbij ondersteund.

Uitbreidbaar

De basismodulen zijn uitbreidbaar met diensten voor het plannen/reserveren van plechtigheden en ruimten, verkopen van consumpties en attributen bij de uitvaart en diensten, verhuren van plaatsen en nagedachtenisvormen, factureren van geleverde goederen, diensten en huur en aanschrijven van rechthebbenden en overige betrokkenen omtrent allerlei aspecten rond begraving, crematie en plaatsing.

Koppeling met externe systemen

CIBIS koppelt met externe systemen, zodat hier standaardoplossingen en –producten voor ingezet kunnen worden. Zo zijn er koppelingen mogelijk met de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) voor persoons- en adresgegevens, met de eigen Financiële administratie voor het verwerken van journaalposten en met MS-Office voor werklijsten, brieven, facturen en (management)overzichten.

cibis

Blog

  • 13 juli 2015

    Bouwdossiers in de etalage

    Bouwdossiers mogen zich verheugen in een grote belangstelling. Particulieren en bedrijven zijn geïnteresseerd in welke bouwaanvragen er zijn geweest, welke vergunningen zijn afgegeven en welke modificaties er in de loop van de tijd zijn uitgevoerd.

    Via het MijnAdres Portaal worden uw bouwdossiers in de etalage gezet. Het portaal heeft een frisse, eigentijdse vormgeving en is geschikt voor het gebruik op een PC/Laptop, tablet en telefoon.

    Lees meer….

     

  • 5 juni 2015

    Forum voor Atlantis-gebruikers

    Het forum voor Atlantis-gebruikers per direct beschikbaar.

    Het forum is te bereiken vanuit het menu van de DEVENTit-website (www.deventit.nl). Op voorhand hebben wij deze ingedeeld op diverse onderwerpen, variërend van release notes en de release kalender, tot onderwerpen per module en dienst van Atlantis.

    Hierop plaatsen wij informatie waar u als gebruiker op kunt reageren, maar u kunt ook zelf onderwerpen aansnijden, vragen stellen, opmerkingen plaatsen, bestanden uploaden en informatie uitwisselen. Ook onze supportmedewerkers kijken mee op dit forum en zullen waar nodig en nuttig zich mengen in de discussies met antwoorden en informatie.

    Wij hopen dat dit forum voor u een plaats kan zijn waar u terecht kunt voor uw vragen, opmerkingen en informatie aan en voor uw mede-Atlantisgebruikers. Een plaats waar u uw ervaringen kunt delen en van ervaringen van anderen kunt leren.

    Dit forum is uitsluitend bedoeld voor Atlantis-gebruikers. Om toegang te krijgen verzoeken wij u om een account aan te vragen. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door op deze link te klikken. Uw inloggegevens mailen wij dan naar u toe.

    Wij wensen u veel plezier met deze nieuwe faciliteit!

  • 3 juni 2015

    Innovaties Atlantis op de KVAN-dagen

    Op 8 en 9 juni a.s. is DEVENTit aanwezig met een stand op de KVAN-dagen in Amersfoort. Rond het thema “Kennis is kracht” presenteren wij een aantal nieuwe innovaties die met en in Atlantis beschikbaar zijn gekomen.

    Volledig vernieuwde MijnAdres website
    MijnAdres is een landelijk portaal voor bouwdossiers. Op onze stand kunt u de volledig vernieuwde website van MijnAdres bekijken. Deze is aangepast aan de eisen van deze tijd:

    • een frisse en eigentijdse vormgeving
    • geschikt om te gebruiken via een PC/Laptop, tablet en telefoon
    • gereed om naast bouwdossiers ook andere soorten van dossiers aan te bieden
    • aanvragen voor inzage op de studiezaal
    • bestellen, elektronisch betalen en direct downloaden van vergunningen en tekeningen

    Binnen enkele weken zullen de vernieuwde MijnAdres erfgoedwebsite en -portaal de huidige omgeving gaan vervangen. Dan kunt u ook met uw (bouw)dossiers aansluiten op dit landelijke initiatief.

    Schermbouwer
    Erfgoedcollecties worden doorgaans beschreven met gestandaardiseerde of eigen structuren. Deze bevatten vaak veel velden, veldgroepen, etc. die zijn afgestemd op de beroepsgroep in kwestie.

    Met de schermbouwer kan een organisatie op deze metadatastructuren eigen invoerschermen configureren en aan gebruikers beschikbaar stellen. Zo kan iedere gebruiker of gebruikersgroep efficiënter in te voeren invoerschermen aangeboden krijgen.

    Werken met interne en externe thesauri
    Atlantis beschikt over een module waarmee thesauri opgebouwd, beheerd en beschikbaar gesteld kunnen worden. Een dergelijke thesaurus voldoet aan de geldende NEN- en ISO-standaarden.

    Nieuw is dat het koppelen van een thesaurus aan een invoerveld via configuratie in Atlantis wordt aangegeven. Daarmee zijn thesauruskoppelingen dynamisch door de organisatie toe te wijzen. Als een veld aan een thesaurus is gekoppeld, dan worden functies geboden als auto-completion, selectie uit de juiste plaats in de thesaurus en automatische toevoeging en validatie van thesaurus-termen.

    Maar Atlantis gaat nog verder. De koppeling van een veld aan een thesaurus gaat niet alleen op voor thesauri die in Atlantis zijn opgenomen. Dit gaat ook beschikbaar komen voor externe thesauri die via een API gekoppeld kunnen worden. Hiermee kunnen dus standaard thesauri als de AAT en TGN van Getty gekoppeld worden aan invoervelden zonder deze eerst te importeren. Een geweldige sprong voorwaarts in het bieden van gestandaardiseerde context aan de metadata en het leveren van linked open data.

    Redenen genoeg dus om ons te bezoeken op de KVAN-dagen! Bent u daarvoor niet in de gelegenheid maar wilt u wel kennis nemen van deze ontwikkelingen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Herre-Jan Veenema via 033-299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u graag informeren.

  • 19 mei 2015

    Douwe Egberts: Oerhollandse beleving in beeld

    Onlangs is de website van het Heritage Center van Douwe Egberts beschikbaar gekomen op Internet. Een prachtige, veelzijdige collectie van een oerhollands merk wordt hiermee breed geëtaleerd.

    De collectie van Douwe Egberts bestaat uit o.a.:

    • Reclamemateriaal: emaillen borden, affiches, raambiljetten, kalenders, commercials, etc.
    • Geschenken: kinderboeken, koffiemolens, serviesgoed, landenalbums, etc.
    • Verpakkingen koffie, thee en tabak
    • Dia-/ fotomateriaal, onder meer van personeel, terreinen, winkels
    • Jaarverslagen
    • Personeelsbladen
    • Bibliotheek
    • Corporele objecten

    De oorsprong van Douwe Egberts is terug te voeren tot 1753. In de loop van de eeuwen is het winkeltje uit Joure in koloniale waren uitgegroeid tot een internationaal koffie- en theebedrijf met het hoofdkantoor in Nederland.

    De koffie- en theeproducten zijn wereldwijd in meer dan 45 landen verkrijgbaar. 70% van de omzet komt vanuit markten waar Douwe Egberts een No.1 of No.2 positie heeft.

    De lange historie wordt weerspiegeld in de collectie van het Heritage Center. Honderden jaren van Hollandse koffie en thee cultuur in allerhande vormen en uitingen maken onderdeel uit van de collectie.De website van het Heritage Center is een Atlantis Erfgoedsite met een frisse uitstraling.

    De collecties worden beheerd en beschikbaar gesteld via Atlantis. Daarmee is de website verrijkt met een Atlantis Portaal dat naadloos aansluit op de website en diverse collecties geïntegreerd beschikbaar stelt. Zowel de website als het portaal zijn responsive en daarmee geschikt voor presentatie op zowel PC/Laptops en tablets als op telefoons.

    De hosting van zowel de website als het portaal worden verzorgt door DEVENTit. Hierdoor is het Heritage Center verzekerd van continuïteit in dienstverlening.

    DEVENTit is uitermate trots dat dit mooie bedrijf gekozen heeft voor Atlantis voor haar collectiebeheer, portaal en website.

    De website is te bereiken via: http://www.heritagecenter.info.

    Wilt u meer informatie over hoe ook u met uw collectiebeheer, portaal en website hoge ogen gooit?  Neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033-299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierover graag informeren.

  • 1 mei 2015

    Atlantis en de Nationale Strategie Digitaal Erfgoed

    Op initiatief van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) is een Netwerk Digitaal Erfgoed gestart. Dit netwerk bestaat uit grote landelijke instellingen die werken aan professioneel behoud en beheer van de collecties van archieven, bibliotheken, media, musea en kennisinstellingen.

    Deze instellingen werken via het Netwerk Digitaal Erfgoed samen om te komen tot een gestandaardiseerde sectoroverstijgende nationale infrastructuur van voorzieningen. Er wordt gewerkt vanuit de Nationale Strategie Digitaal Erfgoed, waarin wordt uitgegaan van een 3-lagen model van Diensten, Verbindingen en Content. Binnen en tussen deze lagen wordt samengewerkt via de werkprogramma’s: Digitaal Erfgoed Zichtbaar, Bruikbaar en Houdbaar.

    Ten aanzien van de relatie tussen de Nationale Strategie Digitaal Erfgoed en Atlantis komen diverse vragen naar boven, zoals:

    – Hoe verhoudt Atlantis zich tot de Nationale Strategie Digitaal Erfgoed?
    – Hoe past Atlantis in het 3-lagenmodel?
    – Hoe past Atlantis in de werkprogramma’s?
    – Welk perspectief biedt Atlantis t.a.v. de nationale infrastructuur van voorzieningen?

    Deze en andere vragen komen aan de orde in de onderstaande verhandeling. Zo krijgt u inzicht in hoe Atlantis past binnen deze Nationale Strategie en in hoeverre u klaar bent voor nu en de toekomst als u Atlantis toepast als collectiebeheersysteem, erfgoedportaal en/of erfgoedsite.

    Ook uw conclusie zal zijn dat Atlantis staat voor continuïteit en toekomstperspectief!

    Lees: Atlantis en de Nationale Strategie Digitaal Erfgoed

    Wilt u meer informatie over hoe ook u klaar kunt zijn voor nu en de toekomst?  Neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033-299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierover graag informeren.

Referenties

Diensten

Onderhoud en support

De garantie voor continuïteit en zekerheid.

Met een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen krijgt u toegang tot onze helpdesk, oplossingen voor fouten en storingen en nieuwe versies van de programmatuur.

Via ons online beschikbare meldingensysteem worden problemen en vragen geregistreerd en kunt u de status en voortgang daarvan volgen. Daarnaast staan wij ook telefonisch en via e-mail tot uw beschikking.

Bij vernieuwingen in de softwareomgeving zorgt een onderhoudscontract ervoor dat uw software up-to-date blijft. Dit betreft dan o.a. vernieuwingen in ontwikkelomgevingen, ontwikkeltools, webbrowsers, koppelingen, koppelingsstandaarden, etc.

Een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen garandeert daarmee continuïteit en zekerheid.

Hosting

Voor bedrijfszekere dienstverlening.

Hosting vraagt om een omgeving waarbinnen schaalbaarheid, bedrijfszekerheid en continuïteit van de dienstverlening zijn gegarandeerd. DEVENTit heeft een omgeving gerealiseerd die aan deze eisen voldoet en daarmee een optimaal platform biedt voor de hosting van websites, archief- en collectietoepassingen, internetapplicaties en portalen.

Bij het buiten de deur plaatsen van beheersystemen worden medewerkers  voor hun productie afhankelijk van de snelheid en de beschikbaarheid van het informatiesysteem. Voor een kwalitatief hoog niveau van dienstverlening aan het publiek is het noodzakelijk dat er gerekend kan worden op de continuïteit van de publieksfuncties. De behoefte aan opslagcapaciteit groeit sterk. Er gaan dan vraagstukken spelen als back-up en herstel van data bij calamiteiten.

In de architectuur van de hostingomgeving is rekening gehouden met al deze aspecten, waardoor een dienst kan worden geleverd die optimaal aansluit bij deze behoeften met een optimale prijs/kwaliteit-verhouding.

Hosting. Bedrijfszekerheid in dienstverlening.

Contact

Loading

Back to Top