Producten


video
info

Cibis

CIBIScibis_info

Hét pakket voor de geautomatiseerde ondersteuning van de administratie van crematoria, begraafplaatsen en uitvaartcentra.

Modulair

Via de modulen Basis Begraafplaats en Basis Crematorium wordt CIBIS geschikt voor begraafplaatsen en crematoria. Ook uitvaartcentra en het werken met meerdere vestigingen vanuit 1 geïntegreerde omgeving worden daarbij ondersteund.

Uitbreidbaar

De basismodulen zijn uitbreidbaar met diensten voor het plannen/reserveren van plechtigheden en ruimten, verkopen van consumpties en attributen bij de uitvaart en diensten, verhuren van plaatsen en nagedachtenisvormen, factureren van geleverde goederen, diensten en huur en aanschrijven van rechthebbenden en overige betrokkenen omtrent allerlei aspecten rond begraving, crematie en plaatsing.

Koppeling met externe systemen

CIBIS koppelt met externe systemen, zodat hier standaardoplossingen en –producten voor ingezet kunnen worden. Zo zijn er koppelingen mogelijk met de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) voor persoons- en adresgegevens, met de eigen Financiële administratie voor het verwerken van journaalposten en met MS-Office voor werklijsten, brieven, facturen en (management)overzichten.

cibis

Blog

  • 8 januari 2016

    Nieuwsbrief Atlantis 2016

    Gelukkig nieuwjaar!

    Directie en personeel van DEVENTit wensen u een gezond en gelukkig 2016 toe. Wij danken u hartelijk voor het in ons gestelde vertrouwen en zien uit naar een continuering en verdieping van onze relatie.

    Met deze nieuwsbrief willen wij terugblikken op 2015 en aan u de plannen voor Atlantis in 2016 bekend maken.

    Klik op deze link om de nieuwsbrief te lezen.

     

  • 27 november 2015

    Get Linked! op de DISH 2015

    Op de conferentieDigital Strategies for Heritage (DISH) op 7 en 8 december in de Doelen in Rotterdam zal Peter van Diermen van DEVENTit 2 presentaties verzorgen over het thema: Get Linked!

    Dit thema verwijst naar de “Verbindingen”-laag van de Nationale Strategie Digitaal Erfgoed, waarin informatie collectie- en sectoroverstijgend met elkaar verbonden wordt in het semantische web.

    Peter van Diermen wil de visie van DEVENTit met u delen over hoe een organisatie haar collecties kan aansluiten op dit (inter)nationaal netwerk van informatie.

    Centraal staat daarbij de vraag hoe om te gaan met gestandaardiseerde vocabulaires en thesauri. Deze visie wordt praktisch onderbouwd door een presentatie van hoe het collectiebeheersysteem Atlantis dit naadloos integreert.

    Graag wordt de discussie over dit onderwerp aangegaan met als doel te komen tot inzichten en aanknopingspunten om deze laag van de Nationale Strategie een plaats te geven in het collectiebeheer van alledag.

    De 2 presentaties worden gegeven op de 2e dag van de conferentie aan Chef’s Table 16 om 14:35 uur en om 15:30 uur.

    Tafelheer Peter van Diermen heet u hierbij van harte welkom!

     

     

     

    Over Peter van Diermen

    “Het gaat er niet om hoe je het kan doen, maar om hoe de markt wil dat je het doet.”

    Peter van Diermen is directeur van DEVENTit, een softwarehuis met een specialisatie in software voor collectiebeheer en portaalbouw. Hun product is Atlantis, een volledig webbased oplossing voor verschillende collecties en markten.

    Met een HBO-opleiding Computertechniek en een WO-opleiding Informatica begon hij als software ontwikkelaar in maatwerkoplossingen bij een bedrijf voor financiële software oplossingen. In 1998 begon hij DEVENTit via een management buy-out.

    Atlantis stond toen aan het begin van de ontwikkelingen. Door de de jaren heen is DEVENTit geëvolueerd van een bedrijf in maatwerksoftware voor financiële toepassingen naar standaard software oplossingen voor collectiebeheer en portaalbouw. Met de groei van het bedrijf is de rol van Van Diermen veranderd van leidinggevende op het gebied van software-ontwikkeling naar algemeen management en is hij richtinggevend in de strategische koers die het Atlantis-platform vaart en de markten die moeten worden bediend.

  • 13 november 2015

    Overijssels MijnStadMijnDorp platform breidt gestaag uit

    Het Overijsselse erfgoedplatform MijnStadMijnDorp mag zich verheugen in een toenemende belangstelling van provinciale professionele en niet-professionele erfgoedorganisaties. Opgezet op initiatief van het Historisch Centrum Overijssel, biedt MijnStadMijnDorp erfgoedorganisaties een gemeenschappelijk platform voor het opbouwen, beheren en beschikbaar stellen van hun erfgoedcollecties.

    Via de MijnStadMijnDorp website worden verhalen gepubliceerd en communities onderhouden. Door de ontsluiting van beeldmateriaal uit de aangesloten erfgoedcollecties wordt met name tegemoet gekomen aan de behoeften van de grasduiners en ondiepe gravers.

    Voor de historisch breder geïnteresseerden en onderzoekers is het portaal Onderzoek Overijssel beschikbaar. Hier worden de collecties van de aangesloten erfgoedorganisaties afzonderlijk en integraal beschikbaar gesteld.

    De basis voor het succes van het MijnStadMijnDorp platform is de rol die het Historisch Centrum Overijssel hierin speelt. Het maakt het niet alleen financieel mogelijk, maar staat daarnaast de erfgoedorganisaties met raad en daad bij in het overbrengen en implementeren van de eigen collecties in het MijnStadMijnDorp portaal.

    Jeffrey van der Woude van het Klantcontactcentrum Centrale registratie van de gemeente Almelo, motiveert de keuze om het historisch archief onder te brengen in MijnStadMinDorp als volgt:

    “Het voordeel van het onderbrengen van de archiefcollecties in MijnStadMijnDorp is dat de vrijwilligers direct in het systeem werken en niet met een tussenbestand, wat de snelheid van de verwerking ten goede komt. De aanvullingen zijn hierdoor direct zichtbaar voor bezoekers van het portaal, zonder betaalde tussenkomst van een leverancier. Daarnaast heeft de burger het voordeel dat alle informatie van de deelnemende organisaties in één portaal te vinden is. Een ander voordeel is dat het platform beter beveiligd is en voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. Het platform maakt het ook mogelijk om tijd- en plaatsonafhankelijk te werken en bijvoorbeeld een samenwerking aan te gaan met historische kringen.” 

    Het onderliggende platform waarmee de erfgoedcollecties opgebouwd, beheerd en beschikbaar worden gesteld is Atlantis en het portaal Onderzoek Overijssel is een Atlantis erfgoed portaal. DEVENTit is naast leverancier van Atlantis ook de partij die de hosting verzorgt. “Dat het MijnStadMijnDorp concept succesvol is, is niet verwonderlijk”, aldus Peter van Diermen, directeur van DEVENTit, “Atlantis maakt het mogelijk dat organisaties onafhankelijk van elkaar in één platform met hun collecties aan de slag kunnen, ongeacht of ze hun collecties via hun eigen omgevingen of via Atlantis willen beheren. De rol van het Historisch Centrum Overijssel is daarbij van groot belang. Niet alleen materieel faciliteren, maar daadwerkelijk ondersteunen vanuit opgedane ervaring, is van onschatbare waarde voor de aangesloten erfgoedorganisaties. Dit is een schoolvoorbeeld van hoe een dergelijk platform succesvol kan worden.”

    Wilt u meer informatie over MijnStadMijnDorp of over hoe u een dergelijk initiatief succesvol kunt maken? Neem dan contact op met Herre-Jan Veenema van DEVENTit. Hij zal u graag voorzien van informatie of een vrijblijvende demonstratie.

  • 21 oktober 2015

    DEVENTit en Data Matters bundelen expertises

    Integrale archiefoplossing OAIS-proof beschikbaar

    Een unieke geïntegreerde oplossing voor het beheren, bewaren en ontsluiten van uiteenlopende digitale archiefstukken. Dat vormt het resultaat van de samenwerking tussen twee innovatieve ICT-bedrijven: DEVENTit en Data Matters. De oplossing voldoet nauwgezet aan het OAIS-referentiemodel en kan desgewenst worden aangepast op basis van specifieke wensen en eisen van klanten zowel in het overheidsdomein als het bedrijfsleven.

    Samenwerking
    Op basis van behoefte uit de markt kwamen beide partijen tot een geïntegreerde archiefoplossing. DEVENTit is namelijk de ontwikkelaar en leverancier van Atlantis, een volledig op het webgebaseerde oplossing voor collectiebeheer en portaalbouw. Op Atlantis is vervolgens een generieke e-depot dienst gerealiseerd. Hiermee kunnen e-depots worden gekoppeld aan het Atlantis-platform. Anders gezegd, ten behoeve van het e-depot van Data Matters is een concrete koppeling beschikbaar met de software voor archief- en collectiebeheer; klaar voor operationeel gebruik.

    Data Matters is gespecialiseerd in het ontwikkelen van e-depots voor de permanente, veilige opslag en bewaring van onder meer digitale dossiers, documenten en mediabestanden. Het e-depot kan door middel van het beveiligingsprotocol voor websites HTTP(s) met iedere dossiervormende applicatie en archiefbeheerapplicatie op veilige wijze worden verbonden. Hierdoor ontstaat de praktische functionaliteit de archiefoplossing op letterlijk iedere schaal in te zetten en bovendien aan te vullen. Denk aan diensten als datamigratie en dataconversie, preserveringsplanning, maar ook ingest en datamanagement.

    DEVENTit en Data Matters organiseren de komende periode regionale bijeenkomsten in Nederland en België waarin de implementatie van een e-depot van Data Matters in combinatie met Atlantis uitvoerig wordt gedemonstreerd en toegelicht. De sessies richten zich op voorlichting, oriëntatie en visievorming omtrent de mogelijkheden van een e-depot binnen een organisatie.

    Over Data Matters
    Data Matters – opgericht in 2000 – is specialist op het gebied van hardware- en software-infrastructuur voor het opslaan, delen en ontsluiten van dynamische en statische data. Data Matters heeft kennis en praktijkervaring opgebouwd in het ontwerpen en implementeren van infrastructuur ter ondersteuning van informatieprocessen. Data Matters beschikt over een compact team van communicatieve en innovatieve specialisten, die als doel hebben om voor klanten in de private en publieke sectoren passende archiefoplossingen te vinden, te implementeren en te ondersteunen. Data Matters levert duurzame digitale oplossingen die bovendien schaalbaar zijn, gebaseerd op open standaarden en rekening houden met de organisatorische en financiële mogelijkheden van bedrijf of overheidsorganisatie. www.datamatters.nl

    Over DEVENTit
    DEVENTit BV is een softwarehuis met een specialisatie in het ontwikkelen, verkopen en onderhouden van op het webgebaseerde multimediale informatiesystemen. Atlantis is het product van DEVENTit waarmee innovatieve en flexibele oplossingen worden geboden voor collectiebeheer en portaalbouw. Atlantis is generiek inzetbaar voor iedere branche of toepassingsgebied. Daarnaast wordt een hosting platform geleverd waarmee organisaties Atlantis veilig en kosteneffectief beschikbaar kunnen stellen aan medewerkers, partners, vrijwilligers en het brede publiek. DEVENTit is al meer dan 17 jaar toonaangevend in haar vakgebied. www.deventit.nl

    Nadere informatie:
    P.A. (Paul) Schindeler, Data Matters, paul.schindeler@datamatters.nl, 020-645.23.93
    H.J. (Herre-Jan) Veenema, DEVENTit, hjveenema@deventit.nl, 033-299.22.77

  • 5 oktober 2015

    Atlantis is E-Depot gereed

    DEVENTit heeft een E-Depot dienst ontwikkeld waarmee E-Depot omgevingen gekoppeld kunnen worden aan Atlantis. De combinatie van Atlantis met een E-Depot omgeving voldoet dan aan de OAIS en ED3 standaarden en richtlijnen.

    Generieke E-Depot dienst
    De E-Depot dienst is generiek. Onafhankelijk van de aan te sluiten E-Depot omgeving worden E-Depot functies aangeboden. Binnen Atlantis zijn deze generieke E-Depot functies geïntegreerd met het framework, de modulen en de diensten.

    De reguliere opslag van digitale bestanden wordt hiermee uitgebreid met de opslag van de digitale bestanden in een E-Depot. Hierdoor is het mogelijk om originelen duurzaam te bewaren in een E-Depot en afgeleiden in de reguliere opslag van Atlantis te plaatsen. Daarmee wordt duurzaam – en daarmee duurdere – opslag gebruikt waar het moet, en kan reguliere – en daarmee goedkopere – opslag gebruikt worden waar het kan. Dus een optimale prijs/kwaliteit verhouding in de opslagbehoefte van de organisatie.

    Integratie met Atlantis
    Bij het invoeren van digitale bestanden, de ingest, kan aangegeven worden of de bestanden in het E-Depot opgeslagen dienen te worden. Bij beeldmateriaal worden naast de opslag van het digitale bestand in het E-Depot ook een afgeleide en een thumbnail samengesteld voor directe raadpleging vanuit de Atlantis beheer- en publieksomgevingen, alsook vanuit aangesloten externe systemen.

    Op de momenten dat het originele bestand nodig is, wordt deze uit het E-Depot gehaald. Bijvoorbeeld wanneer na een bestelling van een reproductie een digitale download geleverd moet worden voor het samenstellen van de reproductie of rechtstreeks aan de klant. Ook vanuit de beheeromgeving kan naast een download van de afgeleiden ook een download van het origineel uit het E-Depot worden opgevraagd.

    TMLO metadata
    Een E-Depot is een blackbox. Daarin bevinden zich digitale bestanden die zonder de context van een collectiebeheersysteem kunnen worden benaderd. De digitale bestanden bestaan dus op zichzelf en moeten vanuit het E-Depot alleen geduid kunnen worden: wat is het voor bestand, waar hoort het bij, mag het vernietigd worden en zo ja, wanneer, wat zijn de geldende beperkingen in termen van openbaarheid, (auteurs)rechten, etc.

    Om deze duiding te krijgen wordt ieder digitaal bestand vergezeld van metadata. Het gangbare formaat voor deze metadata is TMLO (Toepassingsprofiel Metadata Lokale Overheden).

    Atlantis zorgt ervoor dat als een digitaal bestand wordt geplaatst in een E-Depot, dit vergezeld gaat van een TMLO bestand. Deze wordt samengesteld vanuit de beschrijving in Atlantis, aangevuld met technische metadata over het digitale bestand. Hoe vanuit een beschrijving in Atlantis een TMLO bestand wordt samengesteld is configureerbaar en daarmee volledig afgestemd op de gebruikte beschrijvingsstandaarden en de toepassing daarvan binnen de organisatie. Daarmee is een organisatie die Atlantis gebruikt voor haar collectiebeheer en gebruik maakt van de E-Depot dienst van Atlantis dan ook direct TMLO gereed.

    Koppeling met E-Depot omgevingen
    De Atlantis E-Depot dienst is generiek toepasbaar voor willekeurige E-Depot omgevingen. De pilot is uitgevoerd met het E-Depot systeem van Data Matters en daarmee is deze koppeling gebruiksklaar beschikbaar.

    Maar ook andere E-Depot omgevingen, zoals Preservica van het Nationaal Archief, of open source E-Depot omgevingen als Archivematica, RODA, etc. kunnen aangesloten worden. De aansluiting beperkt zich hierbij tot een te realiseren koppeling. Doordat 80% van de aansluiting van een E-Depot is vervat in generieke functionaliteit die wordt verzorgd door de Atlantis E-Depot dienst, is de koppeling relatief eenvoudig en daarmee tegen lage kosten te realiseren.

    Daarmee is een organisatie die Atlantis gebruikt voor haar collectiebeheer en gebruik maakt van de E-Depot dienst van Atlantis, verzekerd van keuzevrijheid in het toe te passen E-Depot, tegen relatief lage kosten voor realisatie van de koppeling, als deze al niet beschikbaar is.

    De voordelen op een rij
    De E-Depot dienst van Atlantis biedt organisaties:

    • een optimale prijs/kwaliteit verhouding in opslag van originelen en afgeleiden;
    • TMLO als metadatamodel voor communicatie met E-Depot omgevingen, waarmee de organisatie TMLO gereed is;
    • vrijheid in keuze voor een E-Depot omgeving;
    • relatief lage kosten in het realiseren van een koppeling met een E-Depot omgeving.

     

    Atlantis loopt hiermee voorop in de markt en biedt daarmee continuïteit en toekomstperspectief!

    Wilt u meer informatie over hoe ook u klaar kunt zijn voor nu en de toekomst? Neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033-299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierover graag informeren.

Referenties

Diensten

Onderhoud en support

De garantie voor continuïteit en zekerheid.

Met een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen krijgt u toegang tot onze helpdesk, oplossingen voor fouten en storingen en nieuwe versies van de programmatuur.

Via ons online beschikbare meldingensysteem worden problemen en vragen geregistreerd en kunt u de status en voortgang daarvan volgen. Daarnaast staan wij ook telefonisch en via e-mail tot uw beschikking.

Bij vernieuwingen in de softwareomgeving zorgt een onderhoudscontract ervoor dat uw software up-to-date blijft. Dit betreft dan o.a. vernieuwingen in ontwikkelomgevingen, ontwikkeltools, webbrowsers, koppelingen, koppelingsstandaarden, etc.

Een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen garandeert daarmee continuïteit en zekerheid.

Hosting

Voor bedrijfszekere dienstverlening.

Hosting vraagt om een omgeving waarbinnen schaalbaarheid, bedrijfszekerheid en continuïteit van de dienstverlening zijn gegarandeerd. DEVENTit heeft een omgeving gerealiseerd die aan deze eisen voldoet en daarmee een optimaal platform biedt voor de hosting van websites, archief- en collectietoepassingen, internetapplicaties en portalen.

Bij het buiten de deur plaatsen van beheersystemen worden medewerkers  voor hun productie afhankelijk van de snelheid en de beschikbaarheid van het informatiesysteem. Voor een kwalitatief hoog niveau van dienstverlening aan het publiek is het noodzakelijk dat er gerekend kan worden op de continuïteit van de publieksfuncties. De behoefte aan opslagcapaciteit groeit sterk. Er gaan dan vraagstukken spelen als back-up en herstel van data bij calamiteiten.

In de architectuur van de hostingomgeving is rekening gehouden met al deze aspecten, waardoor een dienst kan worden geleverd die optimaal aansluit bij deze behoeften met een optimale prijs/kwaliteit-verhouding.

Hosting. Bedrijfszekerheid in dienstverlening.

Contact

Loading

Back to Top