Producten


video
info

Cibis

CIBIScibis_info

Hét pakket voor de geautomatiseerde ondersteuning van de administratie van crematoria, begraafplaatsen en uitvaartcentra.

Modulair

Via de modulen Basis Begraafplaats en Basis Crematorium wordt CIBIS geschikt voor begraafplaatsen en crematoria. Ook uitvaartcentra en het werken met meerdere vestigingen vanuit 1 geïntegreerde omgeving worden daarbij ondersteund.

Uitbreidbaar

De basismodulen zijn uitbreidbaar met diensten voor het plannen/reserveren van plechtigheden en ruimten, verkopen van consumpties en attributen bij de uitvaart en diensten, verhuren van plaatsen en nagedachtenisvormen, factureren van geleverde goederen, diensten en huur en aanschrijven van rechthebbenden en overige betrokkenen omtrent allerlei aspecten rond begraving, crematie en plaatsing.

Koppeling met externe systemen

CIBIS koppelt met externe systemen, zodat hier standaardoplossingen en –producten voor ingezet kunnen worden. Zo zijn er koppelingen mogelijk met de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) voor persoons- en adresgegevens, met de eigen Financiële administratie voor het verwerken van journaalposten en met MS-Office voor werklijsten, brieven, facturen en (management)overzichten.

cibis

Blog

  • 20 januari 2017

    Atlantis Erfgoedportaal cultureel bindmiddel in de stad Brugge

    Bunschoten/Brugge, 20 januari 2017 — Meer dan 392.000 Brugse erfgoedstukken kunnen sinds kort via één muisklik eenvoudig doorzocht worden. Schilderijen, sculpturen, middeleeuwse handschriften, foto’s, kaarten, archeologische vondsten, historische kranten, het is allemaal te vinden op het online Erfgoedportaal Erfgoedbrugge.be. Het Erfgoedportaal werd onlangs officieel in gebruik genomen in aanwezigheid van de Vlaams minister van Cultuur Gatz, burgemeester Landuyt van Brugge en honderden belangstellenden uit het Vlaamse erfgoedveld. Het Erfgoedportaal is gerealiseerd door DEVENTit, de Nederlandse specialist in collectiebeheer en portaalbouw.

    Virtuele verzamelplek
    Dankzij Erfgoedbrugge.be kunnen nu al vijf collecties tegelijkertijd verkend worden. Op basis van één of enkele trefwoorden wordt gezocht in de collecties van Musea Brugge, Beeldbank Brugge, Kaart en Huis, Magis en de historische krantencollectie van de Openbare Bibliotheek Brugge. De collectie middeleeuwse handschriften van de Openbare Bibliotheek Brugge, de virtuele leeszaal van het Stadsarchief en het Guido Gezellearchief zijn nu ook via deze weg te raadplegen. Stap voor stap zal ErfgoedBrugge.be verder groeien en steeds rijker aan inhoud worden. Uiteindelijk wordt het de virtuele verzamelplek voor 16 unieke Brugse Erfgoedcollecties.

    Cultureel bindmiddel
    De website Erfgoedbrugge.be is naar eigen zeggen de ‘maïzena’ voor de erfgoedprojecten in de stad Brugge; het culture bindmiddel waarbij partners bij elkaar gehouden worden en de databanken als culturele puzzelstukken perfect in elkaar passen. Bijzonder is dat de erfgoedpartners met behoud van eigen identiteit elk in hun eigen omgeving blijven werken en toch gezamenlijk naar buiten kunnen treden.

    Technisch perfecte oplossing
    “Voor dit project hebben we intensief en productief samengewerkt met DEVENTit,”, zegt Katrien Steelandt, Coördinator erfgoedcommunicatie van de Erfgoedcel. “Dankzij die samenwerking hebben we nu een technisch perfecte oplossing die zeer gebruiksvriendelijk is. Voor het publiek is dit een grote stap vooruit.” De basis van die oplossing wordt gevormd door het geavanceerde Atlantis softwarepakket. Deze moderne online oplossing die door DEVENTit uit het Utrechtse Bunschoten in eigen beheer is ontwikkeld is zeer geschikt voor gebruik door bibliotheken, musea, archieven en andere instellingen die grote collecties makkelijk online toegankelijk willen maken.

    Trefzeker zoeken
    “De website van Ergoedcel Brugge laat goed zien wat een Atlantis Erfgoedwebsite te bieden heeft”, zegt Peter van Diermen, directeur van DEVENTit. “Het is een moderne, functionele, informatieve en mooi vormgegeven website, die volledig dynamisch is, dus geschikt is voor PC/Laptops, tablets en telefoons. Het erfgoedportaal op de website biedt eenvoudig toegang tot de verschillende collecties, die integraal of separaat trefzeker doorzoekbaar zijn. Voorts hebben we de Atlantis-applicatie zodanig ingericht dat de erfgoedinformatie naadloos beschikbaar is voor de, onder toeristen populaire, App Xplore Bruges.”

    Wilt u ook uw collecties op een aantrekkelijke en moderne manier ontsluiten? Dan is een Atlantis Erfgoed website en/of een Atlantis Erfgoedportaal  voor dé oplossing. Neem hiervoor contact op met Herre-Jan Veenema. Hij zal uw vragen graag beantwoorden. Een vrijblijvende demonstratie bij u op locatie behoort ook tot de mogelijkheden!

  • 19 januari 2017

    Nominatie Geschiedenis Online Prijs 2017

    www.mijnstadmijndorp.nl is genomineerd voor de Geschiedenis Online Prijs 2017! Daar zijn we heel trots op.

    DEVENTit mag zich vanaf de realisatie van deze omgeving rekenen tot de vaste partner van het Historisch Centrum Overijssel. Atlantis is de collectiebeheer- en portaalsoftware waarmee www.mijnstadmijndorp.nlmaar ook www.onderzoekoverijssel.nl worden bediend.

    Wij feliciteren het Historisch Centrum Overijssel – en Limoen Groen als bouwer van deze website – dan ook van harte met de nominatie en nodigen u uit om uw stem uit te brengen op deze prachtige website.

    Onderstaand het persbericht van het Historisch Centrum Overijssel dat wij u zeker niet willen onthouden.

    PERSBERICHT

    MijnStadMijnDorp is genomineerd voor de Geschiedenis Online Prijs 2017!

    www.mijnstadmijndorp.nl doet mee aan de Geschiedenis Online Prijs 2017. Deze prijs bekroont de meest vernieuwende, verrassende of mooiste Nederlandse historische website of app. Uit de meer dan 160 kandidaten is MijnStadMijnDorp met 19 andere websites en apps genomineerd voor de juryprijs!

    MijnStadMijnDorp is een project van Historisch Centrum Overijssel en is mogelijk gemaakt door de provincie Overijssel. Het is een platform waar kennis en bronnen te bundelen en te delen zijn. Iedereen kan meedoen, of je nou als vereniging, instelling of als particulier mooie verhalen en/of beeldmateriaal hebt, plaats het op MijnStadMijnDorp en deel jouw bijzondere collectie met anderen. Met elkaar maken we MijnStadMijnDorp tot een succes!

    De Geschiedenis Online Prijs bestaat uit een publieksprijs en een juryprijs. Je kunt t/m 9 februari stemmen op jouw favoriete historische website of app via www.geschiedenisonlineprijs.nl. Verdient MijnStadMijnDorp die prijs? Stem!

    ///EINDE PERSBERICHT///

    Noot voor de redactie

    Afbeelding: header ‘stem op MSMD’ en als bijlage screenshot homepage www.mijnstadmijndorp.nl

    Meer informatie: Arie Slob | Directeur HCO en IJA | T 06 18 30 59 30

  • 9 januari 2017

    Nieuwsbrief Atlantis 2017

    Gelukkig nieuwjaar!

    Personeel en directievan DEVENTit wensen u een gezond en gelukkig 2017 toe. Wij danken u hartelijk voor het in ons gestelde vertrouwen en zien uit naar een continuering en verdieping van onze relatie.

    Met deze nieuwsbrief willen wij terugblikken op 2016 en aan u de plannen voor Atlantis in 2017 bekend maken.

    Klik op deze link om de nieuwsbrief te lezen.

  • 16 december 2016

    Stadsarchief Roeselare kiest voor Atlantis mét E-Depot

    Het Stadsarchief Roeselare heeft gekozen voor het Atlantis-pakket van DEVENTit voor o.a. het archief- en depotbeheer. Ook zullen met Atlantis de Nadere Toegangen en de Beeldcollecties beheerd gaan worden.

    Daarnaast is een praktijktraject gestart met de E-Depot omgeving van Data Matters. De generieke E-Depot dienst van Atlantis biedt naar deze E-Depot omgeving een transparante koppeling aan voor alle modulen en collecties die via Atlantis worden beheerd of met Atlantis zijn gekoppeld.

    “DEVENTit onderscheidde zich van de andere kandidaten omwille van het feit, dat Atlantis in veel meer functionaliteiten voorziet dan die de andere oplossingen te bieden hebben. Deze extra functionaliteiten laten ons toe om op een veel efficiëntere manier onze taken uit te voeren en het hoofd te bieden aan de uitdagingen die het Stadsarchief kent inzake archief- en depotbeheer”, zegt Willy Vallaey, archivaris en records manager van de Stad Roeselare over de keuze voor Atlantis.

    “Met deze uitverkiezing zijn wij uitermate content”, aldus Peter van Diermen, directeur van DEVENTit. “De stad en het Stadsarchief willen grote stappen maken in het beheren en beschikbaar stellen van hun erfgoed en wij willen hen hierin graag faciliteren.”

    Wilt u ook uw archief- en depotbeheer op orde hebben en/of de stap gaan maken naar het in gebruik nemen van een E-Depot? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Herre-Jan Veenema. Hij zal uw vragen graag beantwoorden. Een vrijblijvende demonstratie bij u op locatie behoort ook tot de mogelijkheden!

  • 26 september 2016

    Full Audit-dienst op Atlantis

    De metadata vormen het meest waardevolle onderdeel van een collectiebeheersysteem. Vrijwilligers, medewerkers en specialisten hebben zich ingezet om tot een nauwkeurige vastlegging te komen. Bronnen zijn daarvoor door de vingers gegaan, scans zijn bestudeerd en discussie is gevoerd over de beste manier van vastlegging.

    Ook voor de vindbaarheid zijn de metadata van het grootste belang. Zoeken op datering, titels, trefwoorden, plaatsen en namen; het maakt de bronnen vindbaar en bruikbaar.

    Maar het gebeurt: net dat ene veldje overschreven wat niet de bedoeling was. Een seriegewijze beschrijfactie van honderden records met onverwachte gevolgen. Een beschrijving weggegooid die toch had moeten blijven staan. Wat nu? Een back-up van de vorige dag terugzetten? En dan al het werk van vandaag verloren laten gaan?

    Dat hoeft nu niet meer, want Atlantis kan nu worden uitgebreid met de full audit-dienst. Met deze dienst worden alle wijzigingen op veldniveau bewaard. Hiermee is het dan mogelijk om een veldwaarde, ook nadat deze vele malen veranderd is, terug te zetten. Maar ook een volledige metadata-beschrijving of zelfs een batchgewijze beschrijfactie kan dan volledig hersteld worden. Is een metadata beschrijving verwijderd? Geen nood. Deze komt eerst in de prullenbak terecht, van waaruit deze weer hersteld of definitief verwijderd kan worden.

    Kortom, met de full audit-dienst gaan er geen metadata meer verloren. Er wordt een volledige audit trail opgebouwd, waardoor precies traceerbaar wordt wie/wanneer/wat heeft gedaan met de metadata, met mogelijkheden voor herstel indien noodzakelijk.

    Wilt u ook bestendig zijn voor dataverlies, aarzel dan niet om contact op te nemen met Herre-Jan Veenema. Hij zal u graag voorzien van informatie of een vrijblijvende demonstratie bij u op locatie verzorgen.

     

Referenties

Diensten

Onderhoud en support

De garantie voor continuïteit en zekerheid.

Met een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen krijgt u toegang tot onze helpdesk, oplossingen voor fouten en storingen en nieuwe versies van de programmatuur.

Via ons online beschikbare meldingensysteem worden problemen en vragen geregistreerd en kunt u de status en voortgang daarvan volgen. Daarnaast staan wij ook telefonisch en via e-mail tot uw beschikking.

Bij vernieuwingen in de softwareomgeving zorgt een onderhoudscontract ervoor dat uw software up-to-date blijft. Dit betreft dan o.a. vernieuwingen in ontwikkelomgevingen, ontwikkeltools, webbrowsers, koppelingen, koppelingsstandaarden, etc.

Een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen garandeert daarmee continuïteit en zekerheid.

Hosting

Voor bedrijfszekere dienstverlening.

Hosting vraagt om een omgeving waarbinnen schaalbaarheid, bedrijfszekerheid en continuïteit van de dienstverlening zijn gegarandeerd. DEVENTit heeft een omgeving gerealiseerd die aan deze eisen voldoet en daarmee een optimaal platform biedt voor de hosting van websites, archief- en collectietoepassingen, internetapplicaties en portalen.

Bij het buiten de deur plaatsen van beheersystemen worden medewerkers  voor hun productie afhankelijk van de snelheid en de beschikbaarheid van het informatiesysteem. Voor een kwalitatief hoog niveau van dienstverlening aan het publiek is het noodzakelijk dat er gerekend kan worden op de continuïteit van de publieksfuncties. De behoefte aan opslagcapaciteit groeit sterk. Er gaan dan vraagstukken spelen als back-up en herstel van data bij calamiteiten.

In de architectuur van de hostingomgeving is rekening gehouden met al deze aspecten, waardoor een dienst kan worden geleverd die optimaal aansluit bij deze behoeften met een optimale prijs/kwaliteit-verhouding.

Hosting. Bedrijfszekerheid in dienstverlening.

Contact

Loading

Back to Top