Producten


video
info

Cibis

CIBIScibis_info

Hét pakket voor de geautomatiseerde ondersteuning van de administratie van crematoria, begraafplaatsen en uitvaartcentra.

Modulair

Via de modulen Basis Begraafplaats en Basis Crematorium wordt CIBIS geschikt voor begraafplaatsen en crematoria. Ook uitvaartcentra en het werken met meerdere vestigingen vanuit 1 geïntegreerde omgeving worden daarbij ondersteund.

Uitbreidbaar

De basismodulen zijn uitbreidbaar met diensten voor het plannen/reserveren van plechtigheden en ruimten, verkopen van consumpties en attributen bij de uitvaart en diensten, verhuren van plaatsen en nagedachtenisvormen, factureren van geleverde goederen, diensten en huur en aanschrijven van rechthebbenden en overige betrokkenen omtrent allerlei aspecten rond begraving, crematie en plaatsing.

Koppeling met externe systemen

CIBIS koppelt met externe systemen, zodat hier standaardoplossingen en –producten voor ingezet kunnen worden. Zo zijn er koppelingen mogelijk met de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) voor persoons- en adresgegevens, met de eigen Financiële administratie voor het verwerken van journaalposten en met MS-Office voor werklijsten, brieven, facturen en (management)overzichten.

cibis

Blog

  • 19 december 2014

    Lancering bètaversie Mijn Stad Mijn Dorp

    MijnStadMijnDorp (MSMD) is het cultuurhistorisch platform voor Overijssel, waarin erfgoedinstellingen alsook particulieren deelnemen. 24 november j.l. is de bètaversie van de vernieuwde MijnStadMijnDorp website gelanceerd. De site heeft een hele nieuwe ‘look-and-feel’, maar ook de opzet is anders: MSMD gaat als het ware uit twee onderdelen bestaan.

    De website richt zich op de presentatie van beeldmateriaal (incl. film), verhalen, nieuws en evenementen. Daarnaast komt er een Digitale Onderzoeksruimte (DO) waar alle andere collecties een plaats krijgen. Hier is uitgebreid zoeken in alle deelnemers, collecties en collectiestukken mogelijk. Vanuit MSMD kan de bezoeker overstappen naar de DO en omgekeerd.

    Nieuw in MSMD en DO:

    Mooie presentatie van beeldmateriaal (MSMD) Kaartpresentatie van GPS gegevens collectiestukken (DO) Eigen fotocarrousel per groep (MSMD) Eigen sub-domein Aanloggen met Facebook-account Mogelijkheid om content en collectiestukken te waarderen of te voorzien van een reactie Gemakkelijk delen van berichten op sociale media (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest) Aanbrengen (persoons)markering op collectiestukken (DO) Zoekplaatjes Eenvoudige plaatsing van nieuws/evenementen/verhalen (MSMD) Gerelateerde items bij collectiestukken en verhalen tonen (Zoek)navigatie vanuit trefwoorden Uitgebreid zoeken in alle collecties, specifiek op collectiesoort (DO) Mogelijkheid om veelsoortige collecties te kunnen presenteren (DO) Tijdschriften als collectiestuk doorzoekbaar (DO) Uitbreiding profielfuncties: centraal beheer van eigen content mogelijk

    Er zijn nog twee wijzigingen in de nieuwe situatie: het forum verdwijnt en het huidige onderdeel Wiki wordt opgenomen bij de verhalen.

    Volledige lancering in 2015
    Eind januari/begin februari is de lancering van het gehele product (MSMD +DO). Bepaalde collecties (kranten, tijdschriften, genealogische collecties) zijn straks alleen nog in de Digitale Onderzoeksruimte te bekijken. Dat betekent dat deze tot aan de lancering van de DO tijdelijk niet in te zien zijn.

    Atlantis voor Collectiebeheer en Portaal
    Atlantis wordt binnen de MijnStadMijnDorp website ingezet als collectiebeheersysteem waarbinnen de collecties van de aangesloten instellingen gekoppeld, beheerd en beschikbaar worden gesteld. De Digitale Onderzoeksruimte is een portaal op het Atlantis platform.

    MijnStadMijnDorp
    MijnStadMijnDorp is een project van het Historisch Centrum Overijssel en mede mogelijk gemaakt door de Provincie Overijssel. MijnStadMijnDorp is een samenwerking van verschillende professionele en niet-professionele erfgoed beherende organisaties in de provincie Overijssel. Deze partijen beslissen mee in de ontwikkeling van het platform.

    Historisch Centrum Overijssel (HCO)
    Het HCO voert de regie en is faciliterend voor de MijnStadMijnDorp website en de Digitale Onderzoeksruimte. Als strategische partner van DEVENTit is het HCO ook als adviserende erfgoedinstelling betrokken bij de ontwikkeling van de Atlantis dienst Crowdsourcing waarvoor per januari 2015 de pilot zal starten. De functionaliteit ‘zoekplaatjes’ zal in de nabije toekomst uitgebreid gaan worden met de dienst Crowdsourcing van Atlantis.

    Wilt u meer informatie over het samenwerken met derden via websites en portalen, neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033– 299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierin graag voorzien.

  • 12 december 2014

    Pilot crowdsourcing op Atlantis

    Met crowdsourcing wordt het brede publiek betrokken bij het beschrijven en verrijken van gedigitaliseerde bronnen. Hiertoe worden mogelijkheden geboden aan organisaties om historische collecties voor beschrijven en verrijken aan het brede publiek beschikbaar te stellen. Bezoekers via het Internet kunnen zich daarvoor aanmelden en als beschrijver of als controleur aan de slag gaan. Het potentieel aan vrijwilligers van een organisatie wordt zo enorm vergroot met als resultaat meer beschreven en doorzoekbare erfgoedbronnen. Een win-win situatie dus.

    1 januari 2015 start een pilot voor crowdsourcing op Atlantis. In samenwerking met het Streekarchief Hattem, Epe, Heerde, het Streekarchief Gooi- en Vechtstreek, het Gemeentearchief Ede en Scherpenzeel en het Gemeentearchief Gemert-Bakel zal de dienst worden ontwikkeld.

    Dit leidt tot portalen voor crowdsourcing op de websites van gebruikersorganisaties van Atlantis. Organisaties kunnen hiermee eigen projecten voor het beschrijven en verrijken van erfgoedbronnen starten en beheren. Een voordeel van de dienst op Atlantis is dat de crowdsourcing volledig geïntegreerd is met Atlantis. Dus geen exports naar en imports van externe omgevingen meer. Dat scheelt tijd en kosten. Daarnaast past een crowdsourcing project naadloos binnen de vormgeving van de eigen website van de organisatie. Dit biedt een verhoogde profilering en binding van vrijwilligers aan de eigen organisatie.

    De dienst voor crowdsourcing komt naar verwachting na de zomer van 2015 beschikbaar voor Atlantis gebruikersorganisaties.

    Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van crowdsourcing voor uw collecties, neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033– 299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierin graag voorzien.

  • 5 december 2014

    Erfgoed Brugge via ieder platform beschikbaar

    7scenes uit Amsterdam en DEVENTit uit Bunschoten zijn door Erfgoedcel Brugge geselecteerd om het erfgoed van de stad Brugge te verzamelen en via ieder platform beschikbaar te stellen. Toeristen of anderszins geïnteresseerden kunnen straks met een webbrowser, tablet, telefoon of informatiezuil hun bezoek aan de prachtige historische stad Brugge plannen en verdiepen door het aanbod van locatie gerelateerd erfgoed in de vorm van afbeeldingen, audio/video, presentaties, verhalen, etc.

    7scenes realiseert de toepassingen waarbij locatie en informatie in diverse vormen samengebracht en aangeboden worden. Dit gebeurt via het eigen platform waarmee 7scenes reeds verschillende aansprekende projecten met succes heeft gerealiseerd.

    DEVENTit levert binnen deze oplossing de centrale laag waar de verschillende erfgoedbronnen worden samengebracht en integraal, in iedere gewenste vorm of methode van uitwisseling, beschikbaar worden gesteld. DEVENTit zet hiervoor haar Atlantis omgeving in, dé oplossing voor collectiebeheer en portaalbouw.

    7scenes en DEVENTit zijn in deze opdracht volledig complementair aan elkaar. Samen zorgen ze ervoor dat de ambitie van de stad Brugge om de rijke historie van de stad via aantrekkelijke toepassingen beschikbaar te stellen, wordt gerealiseerd. Hiermee wordt Brugge als stad van historie, kunst en cultuur beter voor het voetlicht gebracht. Dit zal een positieve uitwerking hebben op het imago en het toerisme van Brugge.

    7scenes en DEVENTit zijn zeer content met deze uitverkiezing en trots dat aan deze doelstellingen van de stad Brugge een bijdrage geleverd kan worden.

     Voor meer informatie:

    7scenes: Erik Mertz, CEO, +31 (0)6  22561737, erik@7scenes.com

    DEVENTit: Peter van Diermen, directeur, +31 (0)6 51268465, pdiermen@deventit.nl

  • 28 november 2014

    Dioneth Collectie in Atlantis

    De naam Dioneth is de afkorting voor “Digitale Ontsluiters van Nederlandse Theologie”. Hiermee is ook meteen het hoofddoel van Dioneth verwoord: Dioneth stelt voor een breed publiek (zeldzame) theologische werken beschikbaar. Het gaat vooral om Nederlandstalige theologie, maar ook om latijnstalige werken door Nederlandse theologen geschreven of werken van mensen die grote invloed hebben(gehad) op de Nederlandse theologie. De focus ligt vooral op het gereformeerde karakter van de theologie in Nederland en op allen die aan het gereformeerde theologische gedachtegoed een belangrijke bijdrage hebben geleverd.

    De Dioneth Collectie met deze naslagwerken is ondergebracht in Atlantis en daarmee beschikbaar via Internet te raadplegen. Via de website www.dioneth.nl kan een abonnement worden afgesloten om toegang te krijgen. De collectie die online te raadplegen is, wordt steeds aangevuld met nieuwe werken.

    De werken zijn ondergebracht in de Atlantis module Gedrukte Bronnen. Hiermee kan op tekst worden gezocht en vindt treffermarkering (hit-highlighting) plaats. Ook kan door de werken gebladerd worden. Bij het zoeken kan gebruik gemaakt worden van een uitgebreid filtersysteem.

    Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Gedrukte Bronnen voor uw collecties, neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033– 299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierin graag voorzien.

  • 19 november 2014

    Shell kiest Atlantis voor haar archief- en kunstbeheer

    Shell International BV heeft voor het beheer van haar Historical Heritage and Art Collection gekozen voor Atlantis van DEVENTit BV uit Bunschoten.

    In de evaluatie van Shell kwam Atlantis als beste naar voren doordat deze software een unieke combinatie van eigenschappen heeft. Het biedt een volledige functionele en volwassen oplossing voor zowel het archiefbeheer als het beheer van kunstvoorwerpen. Daarbij is het gebruikersvriendelijk en volledig webbased. Ook voldoet het aan de technische vereisten en certificering ten aanzien van de hostingomgeving. Als laatste kunnen op termijn ook de fotocollectie en de collectie tijdschriften toegevoegd worden. De tijdschriften zijn dan volledig op tekst doorzoekbaar.

    “Wij zijn zeer trots op deze uitverkiezing”, vertelt Peter van Diermen, directeur van DEVENTit BV. “Shell is één van de meest vooraanstaande bedrijven in Nederland en ter wereld. Wij zijn er uiteraard heel blij mee dat Atlantis als uitermate geschikt en zelfs als uniek bestempeld wordt.”

    Naast de levering van Atlantis en het converteren vanuit de bestaande systemen zal DEVENTit ook de hosting verzorgen.

    Wilt u meer informatie over beheer van (bedrijfs)archieven, kunstobjecten of van wat voor collectie dan ook, neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033– 299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierin graag voorzien.

Referenties

Diensten

Onderhoud en support

De garantie voor continuïteit en zekerheid.

Met een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen krijgt u toegang tot onze helpdesk, oplossingen voor fouten en storingen en nieuwe versies van de programmatuur.

Via ons online beschikbare meldingensysteem worden problemen en vragen geregistreerd en kunt u de status en voortgang daarvan volgen. Daarnaast staan wij ook telefonisch en via e-mail tot uw beschikking.

Bij vernieuwingen in de softwareomgeving zorgt een onderhoudscontract ervoor dat uw software up-to-date blijft. Dit betreft dan o.a. vernieuwingen in ontwikkelomgevingen, ontwikkeltools, webbrowsers, koppelingen, koppelingsstandaarden, etc.

Een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen garandeert daarmee continuïteit en zekerheid.

Hosting

Voor bedrijfszekere dienstverlening.

Hosting vraagt om een omgeving waarbinnen schaalbaarheid, bedrijfszekerheid en continuïteit van de dienstverlening zijn gegarandeerd. DEVENTit heeft een omgeving gerealiseerd die aan deze eisen voldoet en daarmee een optimaal platform biedt voor de hosting van websites, archief- en collectietoepassingen, internetapplicaties en portalen.

Bij het buiten de deur plaatsen van beheersystemen worden medewerkers  voor hun productie afhankelijk van de snelheid en de beschikbaarheid van het informatiesysteem. Voor een kwalitatief hoog niveau van dienstverlening aan het publiek is het noodzakelijk dat er gerekend kan worden op de continuïteit van de publieksfuncties. De behoefte aan opslagcapaciteit groeit sterk. Er gaan dan vraagstukken spelen als back-up en herstel van data bij calamiteiten.

In de architectuur van de hostingomgeving is rekening gehouden met al deze aspecten, waardoor een dienst kan worden geleverd die optimaal aansluit bij deze behoeften met een optimale prijs/kwaliteit-verhouding.

Hosting. Bedrijfszekerheid in dienstverlening.

Contact

Loading

Back to Top