Producten


video
info

Cibis

CIBIScibis_info

Hét pakket voor de geautomatiseerde ondersteuning van de administratie van crematoria, begraafplaatsen en uitvaartcentra.

Modulair

Via de modulen Basis Begraafplaats en Basis Crematorium wordt CIBIS geschikt voor begraafplaatsen en crematoria. Ook uitvaartcentra en het werken met meerdere vestigingen vanuit 1 geïntegreerde omgeving worden daarbij ondersteund.

Uitbreidbaar

De basismodulen zijn uitbreidbaar met diensten voor het plannen/reserveren van plechtigheden en ruimten, verkopen van consumpties en attributen bij de uitvaart en diensten, verhuren van plaatsen en nagedachtenisvormen, factureren van geleverde goederen, diensten en huur en aanschrijven van rechthebbenden en overige betrokkenen omtrent allerlei aspecten rond begraving, crematie en plaatsing.

Koppeling met externe systemen

CIBIS koppelt met externe systemen, zodat hier standaardoplossingen en –producten voor ingezet kunnen worden. Zo zijn er koppelingen mogelijk met de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) voor persoons- en adresgegevens, met de eigen Financiële administratie voor het verwerken van journaalposten en met MS-Office voor werklijsten, brieven, facturen en (management)overzichten.

cibis

Blog

  • 13 februari 2015

    Schermbouwer voor Atlantis

    Op Atlantis komt een nieuwe dienst beschikbaar: de Schermbouwer. Hiermee kan een organisatie zelf invoerschermen samenstellen.

    De situatie binnen Atlantis is dat metadata wordt ingevoerd via een metadatamodel zoals GABOS, ISAD(G), Dublin Core, etc. Hiervoor zijn invoerschermen beschikbaar gesteld. Voor verschillende gebruikersgroepen of gebruikssituaties kan het gewenst zijn dat met toegesneden invoerschermen gewerkt kan worden. Bijvoorbeeld om daarmee de invoer te vereenvoudigen, niet ter zake doende velden uit te schakelen of bepaalde gebruikersgroepen de toegang tot bepaalde velden te geven of juist te ontnemen.

    Tot op heden was voor het samenstellen van een invoerscherm de hulp van DEVENTit nodig omdat de organisatie geen mogelijkheden had om de invoerschermen zelf samen te stellen. Dat is met de dienst “Schermbouwer” nu wel mogelijk.

    Met deze dienst kan een organisatie invoerschermen configureren en beschikbaar stellen. Daarbij kan ieder veld uit het onderliggende metadatamodel gebruikt worden. Een invoerscherm wordt geconfigureerd door deze een naam te geven en voor ieder veld o.a. een rastercoördinaat (rij-kolom) op te geven. Zo kan de organisatie zelf bepalen waar een veld op het scherm wordt geplaatst. Het geconfigureerde invoerscherm is automatisch een dynamisch XLForm scherm. Hiermee is gebruikersvriendelijkheid en een hoge bedieningsgraad via het toetsenbord gegarandeerd.

    Wilt u meer informatie over het realiseren van invoerschermen met deze nieuwe dienst op het Atlantis platform, neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033– 299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierin graag voorzien.

  • 26 januari 2015

    Krantenbank Kempense Kranten Online

    De Krantenbank Kempense Kranten is online gekomen. Deze krantenbank is een initiatief van Erfgoedcel k.ERF en kwam tot stand met behulp van de archieven en documentatiecentra uit de k.ERF-regio.

    Met deze krantenbank wil erfgoedcel k.ERF de lokale Kempense kranten beschikbaar maken voor een breed publiek. In deze krantenbank vind je een selectie van de meest interessante en/of meest volledige periodieken, aanwezig in de k.ERF-regio. Momenteel staan er slechts enkele titels online, maar de databank wordt de komende maanden steeds verder gevuld.

    Wegens de wet op de auteursrechten, zijn kranten jonger dan 70 jaar slechts beperkt openbaar toegankelijk. Deze kranten zullen dus enkel beschikbaar gesteld worden in alle archieven, documentatiecentra en heemkringen van de gemeentes Balen, Dessel, Geel, Laakdal, Meerhout, Mol en Retie. De kranten die ouder zijn dan 70 jaar zijn via de krantenbank integraal doorzoekbaar.

    DEVENTit heeft de website en de ontsluiting van de kranten gerealiseerd. Atlantis wordt daarbij ingezet voor het beheer en de beschikbaarstelling van de kranten.

    Momenteel staan alvast de Gazet van Mol, de Gazet van Baelen en een deeltje van Het Kempisch Annoncenblad online, goed voor 15.000 pagina’s. Uiteindelijk zullen er meer dan twintig verschillende titels in deze krantenbank opgenomen worden, bijna 140.000 pagina’s in totaal.

    De krantenbank is te bereiken via de URL: www.kempensekranten.be

    Over k.Erf
    k.ERF staat voor Kempisch erfgoed. Erfgoedcel k.ERF zet zich in voor het immateriële en roerend erfgoed uit de gemeentes Balen, Dessel, Geel, Laakdal, Meerhout, Mol en Retie.

    Wilt u meer informatie over het realiseren van erfgoedsites met collectieontsluiting of erfgoedportalen, neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033– 299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierin graag voorzien.

  • 12 januari 2015

    Nieuwsbrief Atlantis 2015

    Atlantis gaat door met uitbreiden en verbeteren, ook in 2015. In deze nieuwsbrief een vooruitblik naar een aantal zaken die verwacht worden. Zo maken we bekend dat DEVENTit haar dienstenpakket uitbreid met de realisatie van Atlantis Erfgoedsites. Er zijn een tweetal pilots gestart: Crowdsourcing en Scanning on Demand. Het MijnAdres portaal wordt volledig vernieuwd en Atlantis collecties kunnen gepubliceerd worden op het Archieven Portaal Europa (APEX) en Europeana. Dit en meer is te lezen in de nieuwsbrief.

    Klik op deze link om de nieuwsbrief te lezen.

     

  • 19 december 2014

    Lancering bètaversie Mijn Stad Mijn Dorp

    MijnStadMijnDorp (MSMD) is het cultuurhistorisch platform voor Overijssel, waarin erfgoedinstellingen alsook particulieren deelnemen. 24 november j.l. is de bètaversie van de vernieuwde MijnStadMijnDorp website gelanceerd. De site heeft een hele nieuwe ‘look-and-feel’, maar ook de opzet is anders: MSMD gaat als het ware uit twee onderdelen bestaan.

    De website richt zich op de presentatie van beeldmateriaal (incl. film), verhalen, nieuws en evenementen. Daarnaast komt er een Digitale Onderzoeksruimte (DO) waar alle andere collecties een plaats krijgen. Hier is uitgebreid zoeken in alle deelnemers, collecties en collectiestukken mogelijk. Vanuit MSMD kan de bezoeker overstappen naar de DO en omgekeerd.

    Nieuw in MSMD en DO:

    Mooie presentatie van beeldmateriaal (MSMD) Kaartpresentatie van GPS gegevens collectiestukken (DO) Eigen fotocarrousel per groep (MSMD) Eigen sub-domein Aanloggen met Facebook-account Mogelijkheid om content en collectiestukken te waarderen of te voorzien van een reactie Gemakkelijk delen van berichten op sociale media (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest) Aanbrengen (persoons)markering op collectiestukken (DO) Zoekplaatjes Eenvoudige plaatsing van nieuws/evenementen/verhalen (MSMD) Gerelateerde items bij collectiestukken en verhalen tonen (Zoek)navigatie vanuit trefwoorden Uitgebreid zoeken in alle collecties, specifiek op collectiesoort (DO) Mogelijkheid om veelsoortige collecties te kunnen presenteren (DO) Tijdschriften als collectiestuk doorzoekbaar (DO) Uitbreiding profielfuncties: centraal beheer van eigen content mogelijk

    Er zijn nog twee wijzigingen in de nieuwe situatie: het forum verdwijnt en het huidige onderdeel Wiki wordt opgenomen bij de verhalen.

    Volledige lancering in 2015
    Eind januari/begin februari is de lancering van het gehele product (MSMD +DO). Bepaalde collecties (kranten, tijdschriften, genealogische collecties) zijn straks alleen nog in de Digitale Onderzoeksruimte te bekijken. Dat betekent dat deze tot aan de lancering van de DO tijdelijk niet in te zien zijn.

    Atlantis voor Collectiebeheer en Portaal
    Atlantis wordt binnen de MijnStadMijnDorp website ingezet als collectiebeheersysteem waarbinnen de collecties van de aangesloten instellingen gekoppeld, beheerd en beschikbaar worden gesteld. De Digitale Onderzoeksruimte is een portaal op het Atlantis platform.

    MijnStadMijnDorp
    MijnStadMijnDorp is een project van het Historisch Centrum Overijssel en mede mogelijk gemaakt door de Provincie Overijssel. MijnStadMijnDorp is een samenwerking van verschillende professionele en niet-professionele erfgoed beherende organisaties in de provincie Overijssel. Deze partijen beslissen mee in de ontwikkeling van het platform.

    Historisch Centrum Overijssel (HCO)
    Het HCO voert de regie en is faciliterend voor de MijnStadMijnDorp website en de Digitale Onderzoeksruimte. Als strategische partner van DEVENTit is het HCO ook als adviserende erfgoedinstelling betrokken bij de ontwikkeling van de Atlantis dienst Crowdsourcing waarvoor per januari 2015 de pilot zal starten. De functionaliteit ‘zoekplaatjes’ zal in de nabije toekomst uitgebreid gaan worden met de dienst Crowdsourcing van Atlantis.

    Wilt u meer informatie over het samenwerken met derden via websites en portalen, neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033– 299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierin graag voorzien.

  • 12 december 2014

    Pilot crowdsourcing op Atlantis

    Met crowdsourcing wordt het brede publiek betrokken bij het beschrijven en verrijken van gedigitaliseerde bronnen. Hiertoe worden mogelijkheden geboden aan organisaties om historische collecties voor beschrijven en verrijken aan het brede publiek beschikbaar te stellen. Bezoekers via het Internet kunnen zich daarvoor aanmelden en als beschrijver of als controleur aan de slag gaan. Het potentieel aan vrijwilligers van een organisatie wordt zo enorm vergroot met als resultaat meer beschreven en doorzoekbare erfgoedbronnen. Een win-win situatie dus.

    1 januari 2015 start een pilot voor crowdsourcing op Atlantis. In samenwerking met het Streekarchief Hattem, Epe, Heerde, het Streekarchief Gooi- en Vechtstreek, het Gemeentearchief Ede en Scherpenzeel en het Gemeentearchief Gemert-Bakel zal de dienst worden ontwikkeld.

    Dit leidt tot portalen voor crowdsourcing op de websites van gebruikersorganisaties van Atlantis. Organisaties kunnen hiermee eigen projecten voor het beschrijven en verrijken van erfgoedbronnen starten en beheren. Een voordeel van de dienst op Atlantis is dat de crowdsourcing volledig geïntegreerd is met Atlantis. Dus geen exports naar en imports van externe omgevingen meer. Dat scheelt tijd en kosten. Daarnaast past een crowdsourcing project naadloos binnen de vormgeving van de eigen website van de organisatie. Dit biedt een verhoogde profilering en binding van vrijwilligers aan de eigen organisatie.

    De dienst voor crowdsourcing komt naar verwachting na de zomer van 2015 beschikbaar voor Atlantis gebruikersorganisaties.

    Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van crowdsourcing voor uw collecties, neem dan contact op met Herre Jan Veenema via 033– 299 2277 of hjveenema@deventit.nl. Hij zal u hierin graag voorzien.

Referenties

Diensten

Onderhoud en support

De garantie voor continuïteit en zekerheid.

Met een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen krijgt u toegang tot onze helpdesk, oplossingen voor fouten en storingen en nieuwe versies van de programmatuur.

Via ons online beschikbare meldingensysteem worden problemen en vragen geregistreerd en kunt u de status en voortgang daarvan volgen. Daarnaast staan wij ook telefonisch en via e-mail tot uw beschikking.

Bij vernieuwingen in de softwareomgeving zorgt een onderhoudscontract ervoor dat uw software up-to-date blijft. Dit betreft dan o.a. vernieuwingen in ontwikkelomgevingen, ontwikkeltools, webbrowsers, koppelingen, koppelingsstandaarden, etc.

Een onderhoudscontract op onze softwareoplossingen garandeert daarmee continuïteit en zekerheid.

Hosting

Voor bedrijfszekere dienstverlening.

Hosting vraagt om een omgeving waarbinnen schaalbaarheid, bedrijfszekerheid en continuïteit van de dienstverlening zijn gegarandeerd. DEVENTit heeft een omgeving gerealiseerd die aan deze eisen voldoet en daarmee een optimaal platform biedt voor de hosting van websites, archief- en collectietoepassingen, internetapplicaties en portalen.

Bij het buiten de deur plaatsen van beheersystemen worden medewerkers  voor hun productie afhankelijk van de snelheid en de beschikbaarheid van het informatiesysteem. Voor een kwalitatief hoog niveau van dienstverlening aan het publiek is het noodzakelijk dat er gerekend kan worden op de continuïteit van de publieksfuncties. De behoefte aan opslagcapaciteit groeit sterk. Er gaan dan vraagstukken spelen als back-up en herstel van data bij calamiteiten.

In de architectuur van de hostingomgeving is rekening gehouden met al deze aspecten, waardoor een dienst kan worden geleverd die optimaal aansluit bij deze behoeften met een optimale prijs/kwaliteit-verhouding.

Hosting. Bedrijfszekerheid in dienstverlening.

Contact

Loading

Back to Top